מוכרים או משכירים ?
הום סטייג'ינג הפתרון המושלם

מה זה אומר הום סטייג'ינג ?

באמריקה ובאירופה נהוג שלפני מכירה או השכרה של דירה, בית או כל סוג של נכס עושים לו שידרוג, עושים לו "סטייג'ינג" –  "העמדה לפני מכירה | השכרה"
הום סטייג'ינג זה למעשה שדרוג הדירה, הבית או כל נכס שהוא למכירה או להשכרה ע"י עיצוב נכון ושינוי פנימי של החלל או של האווירה בכדי להביאו למצב שיתפוס את עיני הקונים הפוטנציאלים ויעלה את ערכו של הנכס ובכך יאפשר למכור או להשכיר אותו כמה שיותר מהר וכל זה בהשקעה שאמורה להחזיר את עצמה אחרי המכירה. המטרה היא בעצם לקבל את הערך הכספי הגבוה ביותר שהנכס שווה, או לחילופין מה הוא שווה בעינינו וכמה היינו רוצים לקבל עליו, שלפעמים זה מחיר גבוה ממחיר השוק. בנוסף, בדרך זו, הנכס נמכר או מושכר בזמן הרבה יותר קצר, פקטור של חיסכון כלכלי לא פחות חשוב ויקר. אף אחד לא רוצה לראות את הנכס שלו עומד ומפסיד כסף. כמובן שהסטייג'ינג יכול להערך בכל הרמות ובכל התקציבים – מדירות שמצריכות שיפוץ מלא שמעלה את ערך הנכס עד פגישת ייעוץ אחת – לצביעה, סידור וארגון החלל. כל מה שיגרום לנו לקבל את הערך הגבוה ביותר, בזמן הקצר ביותר ואולי עם השקעה גדולה יותר אפילו להרוויח.

אז מה בעצם ההבדל בין הום סטייג'ינג לעיצוב פנים או להום סטיילינג ?

בהום סטייג'ינג החשיבה על עיצוב היא חשיבה שונה מחשיבת העיצוב פנים וההום סטיילינג, המטרה היא שונה. צריך לקלוע לטעמם האישי של רוב הלקוחות שבאים לראות את הדירה ולא לטעמם האישי של דיירי הבית, כאן הייתי אפילו מוסיפה ואומרת תלכו על טרנד.
השינויים צריכים להיות במקומות החשובים הנראים לעין ומורגשים בעת הכניסה לדירה – אם זה פתיחת החלל המרכזי, צביעה, חיפוי ריצפה… כל דבר שיראה ללקוח הפוטנציאלי את הדרך לראות את עצמו חי או עובד בנכס. הוא צריך בעצם לדמיין את עצמו חי שם, לא מנסה לחשוב איך הוא מחליף את הריצוף או איך הוא תקוע עם המטבח והברז הזה ואיפה ישים את הפינת אוכל ואיפה יאחסן… כל זה מעכב ומבזבז את זמנו וזמננו.
בארצות הברית במכירת נכס מגיעים לידי השכרת ריהוט לבתים פתוחים ואפילו לאפיית עוגיות בתנור תוך כדי מכירה בשביל שריח האפייה בבית יגרום לקונים הפוטנציאלים תחושת חום ובטחון להשקיע את כספם בנכס.
סטייג'ינג גורם לחלל להראות גדול יותר, מעוצב, חם, מזמין, נקי והכי חשוב גורם לקונים לרצות לקנות או לשכור אותו.
בסטייג'ינג נכון נקבל את האפשרות להציג את היתרונות שיש לנו בחלל – נאתר את האלמנטים החיוביים ונדגיש אותם כך שנגרום ללקוח להתמקד בהם ולא בדברים אחרים אותם נרצה לטשטש.
עומס הוא אחד הדברים שגורמים לחלל להראות קטן יותר ויוצר תחושת מחנק ובלאגן לכן, אחת השיטות בסטייג'ינג היא קודם כל להיפטר מעומס ועל ידי כך ליצור חלל שהוא הרבה יותר גדול, מאורגן ומזמין. סידור נכון של הריהוט ותחימת אזורים מוגדרים בחלל ידגישו את מרחב התנועה בחדר ויגדירו כל אזור בבית. הגדרת האזורים מונעת את בעיית ה"מחסן" אשר נוצרת בבתים או דירות שהחדרים בהן לא מוגדרים ואין להם מטרה ואז נוצר מצב שיש חדר בבית שלכם שמשמש כמחסן.

סטייג'ינג מדגיש יתרונות בחלל הקיים.
"אם נאמין במה שעיננו אינן רואות, האמונה תתגמל אותנו לראות את מה שאנחנו מאמינים בו"

 

בואו נדבר על הפרויקט שלכם!